Category Archives: Kelionės su vaikais

Eurotrip. Iki Romos ir atgal

1 diena. Penktadienį 4 ryto pajudėjome iš Radviliškio, nes tikslas buvo po pietų pasiekti Krokuvą. Per Lenkiją kelionė buvo ilga ir nuobodi. Keliai tragiški, ypač nuo Varšuvos iki Krokuvos. Eismas didžiulis, keliai remontuojami. Gerai, kad vaikai buvo pakankamai kantrūs tai užteko kelių sustojimų kuriuos darėm pusryčių metui ir prieš pietus.

Krokuva labai gražus ir gyvas miestas gaila, kad tik jėgų pas visus po tokios dienos buvo per mažai tai pasivaikštinėjome valandėlę ir į lovas 🙂 dar karštis didžiulis… Naujos dienos naujas tikslas – Viena. Kelionė daug trumpesnė manau ir vaizdai labiau džiugins.

2 diena. Atsikėlę dar kartą praėjome pro Krokuvos senamiestį patraukėme Vienos link. Kadangi kelias nebuvo baisiai ilgas o į apartamentus įleidžia tik nuo 15 val. tai nusprendėme po Čekiją pavažinėti kaimo keliukais, bet likom nusivylę nes nieko gero nematėm… Ir gamta tądien tikrai nežavėjo kaip tikėjomės. Vienoje įsikūrę pajūdėjom senamiesčio link, bet per daug nelikome sužavėti. Turbūt dėl to, kad jis didelis o mes su vaikais tai pėščiomis ne ką pamatysi. O važinėti traukinukais reikia laiko. Pasivaiksčioje pagrindine gatve, kuri šurmuliu primena Palangos Basanavičiaus gatvę, bei pavakarieniavę grįžome į apartamentus.

3 diena. Papusryčiavę nuėjom į šalia namų esantį parką, kad vaikai galėtų prasilakstyti. Tuomet patraukėm Austrijos link. Tą dieną mūsų tikslas buvo Hallstatt miestelis ir Alpių kelias. Dieną vaizdų atžvilgiu buvo superinė. Vos kirtus sieną akimis „rijome“ tvarkingas sodybas, vaizdus su kalnų peizažais. Visur tvarkinga žolės spalva tokia šviesi ir ryški atrodo kaip pas mus pavasarį kai nubunda gamta. Pietum pasirinkom Hallstatt miestelio ežero pakrantę po to nusimaudę atsigavę po beveik 39 laipsnių karsčio pajudėjom Alpių kelio link.

Išbandėme Grosglokerio Alpių kelią (kaina automobiliui 34.50 eur, ilgis apie 40km). Kelias labai gražus ir įspūdingas. Tik nuo kalno leidžiantis vis teko stoti, nes stabdžių kaladėlės net raudonos nuo stabdymo buvo. O turistai Austrijoje keliauja ir su mašinom, ir su motociklais, ir dviračiais.

Pagal skaitytus atsiliepimus tos nakties nakvynės nebuvom užsisakę ieškojom tik išvažiavę iš Grosglokerio kelio miestelyje tarp kalnų radom vietinius apartamentus su įspūdingu vaizdu pro balkoną. Kalnuose tas šniokštimas ir oro tyrumas taip atpalaiduojančiai veikia… Miegas buvo labai saldus prie atviro balkono.

11872742_10153537122262442_319865436_n[1]

4 diena. Šeimininkei mus primaitinus sočiais ir skaniais pusryčiais, su skauda širdim, kad tenka palikti tokį grožį, pajudėjom Italijos link. Važiavome kalnų miesteliais, visi vaizdai kaip iš paveiksliuko. Tačiau tik įvažiavus į Italiją tas tvarkingumas dingo, pakrantės apžėlusios, kalnai pasiliko mums už nugaros, prasidėjo įprastos lygumos. Pakeliui pietums buvom pasirinkę ežero pakrantę tik šįkart jis buvo ne toks geras kaip Austrijoje. Bet papietavę ir atsigaivinę važiavom link Venecijos.

Apartamentus buvo užsisakę iš anksto. Šįkart jie buvo labai „ne kokie“. Prie kelio, plius karšta, bet tik 8 km nuo Venecijos. Ją pasiekėm miesto autobusu. Žmonių masė pagrindinėje gatvėje ir tas turgus pradžioje suformavo ne kokią nuomonę apie Veneciją. Bet pati miesto širdis įspūdinga. Reikėjo iškart nuplaukti į miesto centrą ir nuo ten pradėti apžiūrą.

Venecija irgi nėra švari greičiausiai tai tūristų kaltė, bet ir patys jie per daug nesivargina dėl tvarkos. Pasiplaukiojimas gandola kainuoja 100€ ir tai padaryti būtina nes tik taip pajusi ir pamatysi tikrą Venecijos grožį (mes pagailėjom, o po to jau patys gailėjomės). Alaus čia gausite už 7€, picą – 15€. Vakare iki autobuso plaukėme laivu kuris žmonių perpildytas, su vaikais plaukti stačiom valandą gerą sunkoka, bet naktinė Venecija gražu!

5 diena. Po siaubingų pusryčių iškeliavome vakarine Italijos pakrante. Tos dienos tikslas buvo aplankyti San Mariną. Tikėjausi, kad prieš pietus maudysimės kokiame įspūdingame papludimyje. Deja.. nuvylė ne tik pakrantė kuri purvinesnė nei Palanga, bet ir gyvenvietės bei aplinka. Labai nešvaru, netvarkinga ir vaizdai skurdūs… tai buvo ta diena kuomet nusivylėme Italija.

Toliau pasiekėme kurortinį Rimini miestelį kuris labai šurmuliu primena Palangos triukšmą, įsikūrėm, šiek tiek pailsėjome po kelionės ir išvažiavom apžiūrėti San Marino valstybės. Nerealiai gražūs vaizdai ir labai įspūdinga nykštukinė valstybė. Siauros ir architektūra turtingos gatvelės maloniai džiugino širdį. Nusipirkę pirmą butelį Itališko vyno grįžom į miestuką kuriame apsistojome. Maudytis nesirįžome, nes vanduo pakrantėje baisiai nešvarus pasirodė, bet nusprendėm paragauti Itališkos virtuvės ir pica, ir makaronai buvo be galo skanūs…

6 diena. Kelias iki Romos nebuvo tolimas, pietų metui pasirinkom vieną iš pakeliui rastų Italijos ežerų, nes po maudynių vaikai krisdavo pietų miegeliui iškart. Popiet atvažiavę į Romą įsikūrėme labai jaukiuose apartamentuose, iškeliavom apžiūrėti vakarinės Romos. Deja, nuo pirmadienio iki penktadienio metro linija dirba tik iki 9.30 tad laiko labai daug neturėjome. Tik išėję į gatvę aplinka šokiravo. Smarvė, šiūkšlės net š… gatvėje, kėlė pasišlikštėjimą… Centre tvarkingiau, bet prikibti yra prie ko (mūsų Lietuvėlė be galo švari palyginus). Apžiūrėję įspūdingus pastatus nusikalę grįžome ilsėtis.

7 diena. Savo dienos maršrutą visada daliname į 2 dalis, dėl vaikų pietų miegelio. Rytui pasirinkom vieną iš didžiausių Romos parkų. Jis labai didelis, tad nusprendėm pasiimti motorinį dviratį į kurį tilpom visi, todėl be didelio nuovargio apvažiavome visą ir vaikams, ir mums labai patiko. Po pietų važiavome apžiūrėti senovinį Romos miestą. Kuris ištikro paliko didžiulį įspūdį. Griūvėsiai ir tai kas likę šitiek metų atrodo išties įspūdingai. Uždėjom didelį pliusą ir nusprendėm dar kartą grįžtį kitą dieną. Vėl tekinome į metro kol neužsidarė..

8 diena. Paskutinė diena Romoje. Ryto maršrutas Vatikano miestelis išvažiavom anksčiau, kad nebūtų taip karštą, nes temperatūra iki pietų siekė 38 laipsnius. Nuo pat ryto minia žmonių laukė prie įėjimo į baziliką. Eilė kilometrinė, saulė spigina, pavėsio jokio… nusprendėm eiti be eilės. Niekas per daug neprieštaravo arba nieko nesakė. Praėję visą patikrą kaip į lėktuvą, mane sustabdė apsauga. Deja negaliu eiti toliau dėl per trumpų šortų. Mano vyrai bėgo nupirkti skarelės, kurią reikėjo persirišti per liemenį, kad uždengtų kojas. Pakilome į kupolą, baziliką apžiūrėti iš viršaus vaizdas labai gražus. Po to nusileidome ir į apačią – tikrai įspūdinga.

Į Vatikano miestą-valstybę įleidžia tik grupėmis ir tam tikru laiku, būtų tekę laukti pusvalandį plius saulė kaitri todėl nusprendėm, kad užteks ir bazilikos. Grįžom siestos miegučio. Siestos metu nuo 13-17 val. Italijoje dauguma parduotuvių ir restoranų nedirba. Vakare sugrįžome į senovės Romos miestą, išlaukėm didžiausią eilę, kad apžiūrėtume Koliziejų iš vidaus – vaizdai buvo to verti. Po kultūrinės programos sutemus niekur neskubėdami, kadangi buvo penktadienis ir metro dirbo ilgiau, susiradome jaukų Itališką restoranėlį ir sukirtom po tikrai skanią itališką picą.

9 diena. Kelionė į prie Gardo ežero. Prieš pietus susiradome ežerą prie kurio papietavome ir pasimaudę patraukėme ežero link. Įsikūrę apartamentuose nuvykome prie ežero išsimaudyti, grįžome namo, kieme tūrėjome baseiną, tai kol gaminau vakarienę – tėtis su vaikais maudėsi. Pavakarieniavę terasoje prie vyno butelio sedėjome ir žiūrėjome į žaibuojantį dangų, kuris nežadėjo nieko gero…

10 diena. Planas buvo važiuoti į vandens atrakcijonų parką, bet… lietus ir temperatūra nežadėjo nieko gero. Vietoj jo pasirinkom Movie atrakcijonų parką. Žmonių buvo nedaug, todėl prisisupome iki valios. Dangus pratrūko ir iki pat vakaro lijo, todėl tik vakare galėjom aplankyti miestelį prie kurio įskūrėme. Pasivaikčiojome be galo gražaus ežero pakrante (į kurią tikrai norėsiu sugrįžti) bei prieplauka.

11 diena. Tikslas – didžiausias Europos krioklys Šveicarijoje. Pakeliui nusprendėme apkankyti Milaną. Duomo aikštė verta buvo sustojimo. Begalė parduotuvių ir prabangos dvelksmas atsispindi mieste. Pasivaiksčioje patraukėme tikslo link. Kelias buvo ilgas, bet labai gražus. Važiavome per Šveicarijos Alpių kelią temperatūra nukrito iki 9 laipsnių. Kalnų viršūnėse pilna sniego. Neįtikėtina kai tokiame aukštį žydi gėlės. Vaizdai iš viršaus užima amą.

Pati Šveicarija labai tvarkinga švari bei graži, bet gyvenvietės mane labiau žavėjo Austrijos gal dėl begalės balkonuos žydinčių gėlių kurios duoda tiek gyvybės.. Vakare pasiekę viešbutį buvome pavargę po kelionės ir įspūdžių, todėl krioklius pasilikome kitai dienai.

12 diena. Papusryčiavę nuvažiavome prie krioklių, ar didžiausi dar pasiginčyčiau, nes kai buvome Kroatijoje KRK nacionaliniame parke, atrodė didesni bet gal klystu… atrodo jie įspūdingai ir dar tas vandens šniokštimas taip ramina… Aplankę bei padarę keletą fotografijų patraukėme toliau. Kitas tikslas po truputį namų link. Pasirinkome Vokietijoje romantikų kelią. Vairavimo 8 val… Deja viso neįveikėme.. Miesteliai labai gražūs ir įspūdingi, bet pats kelias primena mums įprastus kaimo vaizdelius: kukūrūzai kultūros ir t.t… Pagaliau pasiekę viešbutuką vakare išėjome į miestelį ieškoti keptos mėsos ir Vokiško alaus. Radome. O grįžtant namo reikėjo parduotuvės (buvo 20.30) – niekas nebedirbo.. Griežtai.

13 diena. Privalgę be galo sočių, skanių ir įvairaus pasirinkimo pusryčių judam link namų. Vokietijos keliai labai tvarkomi, todėl nemažai spūsčių. Popiet pasiekę Berlyną šiek tiek pasivaiksčiojomę ir jau kirtę sieną su Lenkija apsistojome viešbutukę, kitą dieną jau miegojome savo lovose..